Glasbena idilika 13. 6. 2014

Queens Of The Stone Age
Puščavske punčke v Križankah

Dolgo se je zdelo, da Josh Homme, sicer človek mnogih talentov, svojih glasbenih idej ni sposoben razviti v shemo popularnih razsežnosti. Glasbeno se je izoblikoval iz plodnih tal stoner rocka in vedno je veljal za človeka jasnih in naprednih vizij. Pred šestnajstimi leti, ko je s Queens Of The Stone Age izdal debitantski album z istoimenskim naslovom, se je stoner rocku odpovedal do te mere, da je njegov zvok skompresiral, mu odvzel bistvo in v puščavsko nebo poslal veter lahkotnejših in prostornejših melodij. Z lanskoletno izdajo albuma »…Like Clockwork« pa je nakazal, da pravzaprav želi ugajati širši množici, rezultat česar je sicer poslušljiv izdelek, ki pa mu manjka ostrine in podzemlja.

Queens Of The Stone Age so v ponedeljek po enajstih letih ponovno nastopili v ljubljanskih Križankah. Na koncert sem sicer odšla s precejšnjim zadržkom, predvsem zaradi zgodbe, ki se je zgodila leta 2012, ko sta bivša člana Kyuss, Josh Homme in Scott Reeder, vložila tožbo proti Johnu Garcii in Brantu Bjorku zaradi kršitve uporabe imena Kyuss. Slednja sta ime uporabila na turneji Kyuss Lives!, v sklopu katere smo jih lahko leta 2012 slišali tudi v Ljubljani. Pa dobro, dajmo jim priložnost, sem si rekla po uvodni pesmi You Think I Ain't Worth A Dollar, But I Feel Like A Millionare. Nakazale so se namreč jasne smernice, da se obeta dinamičen in divji glasbeni večer. Fantje so s seboj pripeljali dovolj svetlobnih in scenskih rekvizitov, da je splošen vtis bil še toliko bolj dramatičen in pompozen. Pričakovati bi bilo, da bo prevladoval nabor pesmi z zadnjega albuma, slišali pa smo jih le pet, ostalo so zapolnile cvetke kot so Sick, Sick, Sick, In My Head, Make It Wit Chu, First It Giveth, … QOTSA so svoje občinstvo dobro izobrazili. Navdušenci so jim jedli z roke, brali besede z ustnic in intenzivno sodelovali približno eno uro in pol, kolikor je trajal koncert. Hommeova delovna ura je pač očitno draga in od banda takega kova kot ga vodi sam bi brez pretiravanja pričakovali vsaj dve uri dolgo godenje. Vendar je razpoloženje precej nihalo tudi v ponujenem časovnem okviru. Če svoj imidž gradiš na težkih kitarskih riffih, usnju in trpljenju, si ne moreš privoščiti začeti dodatka z balado. Sploh po tem, ko si jih nekaj odigral že v glavnem delu. The Vampire Of Time And Memory z jasnim in ranljivim glasom Hommea ob klavirju pač ne požene adrenalina po žilah.


QOTSA so na bliskajočih temeljih izpeljali korektno predstavo in pop senzibilnost se je občasno le pomešala z blatom, vendar jim ni uspelo zagotoviti konstantnega razpoloženja in pričakovane napetosti. In mislim, da je na koncu, glede na vso situacijo, kljub vsemu primerno potegniti vzporednice. Fantje, ki jih je kalil stoner rock danes pravzaprav potujejo po dveh različnih poteh. Josh Homme, ki se je na začetku še z Alfredom Hernandezem želel predvsem otresti stoner rock peska, si je svojo asfaltiral. Ostala dva, zdaj pod imenom Vista Chino, še vedno potujeta po zaprašenih cestah Palm Deserta. Primerjanje ustvarjanja enih z drugimi ni na mestu, niti zaradi različnih glasbenih pristopov ni kredibilno. Je pa odnos do zapuščine tisti, ki šteje. Vista Chino so lansko jesen v Salzburgu odigrali enega najboljših koncertov kar jih je moje uho slišalo. Tudi od turneje Kyuss Lives! mi je v laseh še ostalo nekaj puščavskega peska. Statusu legendarnih predhodnikov uspešno parirajo. Glede na delo, ki ga Josh Homme danes ustvarja in ki praktično nima več veze z imenom in, če želite, blagovno znamko Kyuss, je njegovo poseganje vanj nerazumno. In če ne premoreš toliko iskrenosti do samega sebe, da ne odobravaš zapuščine katere del si bil nekdaj in ki jo nekdanji glasbeni kolegi zelo uspešno udejanjajo v sedanjosti, ne morem mimo vprašanja kaj je razlog pisanja tvoje različice te zgodbe?

Glasbena idilika 13.06.2014 by Glasbena_Idilika on Mixcloud

Ni komentarjev:

Objavite komentar