![]() |
| Ben Harper in Charlie Musselwhite |
V času, ko blues-rock v svoji osiromašeni različici prevzema
ušesa širšega poslušalstva in je prisoten na playlistah sodobnih subkultur, so glasbeniki,
ki bi se uspešno izogibali tovrstnim glasbenim prijemom, tako redki kot privlačni
brkati hipsterji.
Ben Harper je eden redkih sodobnih avtorjev, ki se, v
soustvarjanju tega glasbenega žanra, uspešno izogiba mainstreamovskim prijemom.
Od izdaje prvega albuma (»Welcome To The
Cruel World«, 1994) je bil zvest založbi Virgin, zadnji izdelek pa je izšel
pod okriljem založbe Stax/Concord. Zanj se je Ben združil z blues legendo
Charlieom Musselwhiteom, »Get Up!« pa
je sad njunega sodelovanja. Album, ki je zorel od leta 1997, ko sta Harper in
Musselwhite soustvarjala »Burning Hell«
Johna Lee Hookerja, je izšel 30. januarja.
Direktivo je tokrat prevzel Harper, ki je avtor oziroma
soavtor večine skladb. Njihov izbor je idealen za Musselwhitea, ki pozna blues
v obeh ekstremnih formah. Odraščal je v Mississippiju, kjer je spoznal njegovo surovo
plat, kasneje pa je sooblikoval čikaško različico. Začetna pesem Don't Look Twice se, iz uvodnega
akustičnega dela v stilu Delta bluesa, razvije v globoko inštrumentalno zgodbo
in preko rock linij napove energično in električno plat izdelka. Enostavni
dodatki, kot so ploski rok, v skladbi We
Can't End This Way, se odlično prepletejo z gospelskim petjem zbora in že
na začetku, na zabaven in igriv način, prekinejo tok električnega bluesa.
Preobrat se zgodi že z naslednjo pesmijo I
Don't Believe A Word You Say, ki predstavlja vrhunec eksplozivnosti in
presenečenje sodelovanja. Linije spominjajo na Benovo delo z Relentless 7,
Musselwhite pa se tokrat izkaže kot idealen partner, ki z ustno harmoniko
odlično parira umazanemu zvoku kitare. Čisti akustični momenti so redki, kadar
se pojavijo pa zvenijo nežno, subtilno, iskreno in obupano. Zdi se, kot da
Harper izredno dobro razume vsebino, ki jo pripoveduje. V teh priložnostih
pride do izraza njegov transcendenten glas, ki z vsakih dihom v orglice dobi dodatno
dimenzijo. Osebnost in ranljivost sta pač močno povezani z bluesom in »Get Up!« takšno ime ne nosi brez
razloga. Sodelovanje ne pomeni tekmovanja inštrumentov, prisotnost kitare in
ustne harmonike je enakopravna. Medtem ko Harper narekuje tempo iz ozadja,
Musselwhite drži blues melodijo.
Izdelek kot je »Get
Up!« zahteva izkušnje, talent in hrbtenico. Prepletanje naštetega z idejami
in njihovo izvedbo lahko v medgeneracijskem sodelovanju pomeni počivanje na lovorikah
enega zaradi uspeha drugega. V tem primeru se to ni zgodilo. Zdi se, kot da je
Harper v Musselwhiteu našel sorodno dušo, podcenjenega virtuoza, ki je brez
žrtvovanja glasbene kvalitete bil sposoben prodreti mimo tradicije. Neverjetna
kemija, ki je med njima, rezultira v 40 minutah odličnega in napetega
glasbenega krmiljenja, ki nebi obstajalo brez takšne kreativnosti in
ustvarjalnega duha.

Ni komentarjev:
Objavite komentar